Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Musclehouse.dk drives i Danmark af:
CASUAL DAY ApS
CVR. NR.: 35657606
Adresse: Hårup Bygade 19B, 8600 Silkeborg
Telefon: 60 21 29 37
Mail: info@musclehouse.dk

Betaling
CASUAL DAY ApS modtager betaling med Dankort/VISA­Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, American Xpress og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. CASUAL DAY ApS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit

Levering
Ordrer indgået før kl. 13:00 på en hverdag, vil som udgangspunkt blive leveret inden for 1-3 hverdage. Ordrer indgået efter kl. 13:00 bliver først afsendt dagen efter.

Vær opmærksom på at vi kun sender pakker til adresser lokaliseret i Danmark (foruden Færøerne og Grønland).
Ordrer bestilt til levering uden for Danmarks landegrænser, vil vi være nødsaget til at annullere - du vil blive kontaktet af vores kunderservice herom.

CASUAL DAY ApS sørger for levering med GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag­-til-­dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLS leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. CASUAL DAY ApS kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender CASUAL DAY ApS naturligvis en ny leverance uden beregning. 

Ombytning:
Vi kan grundet fødevaresikkerhed, ikke ombytte eller tage fødevare/kosttilskud retur. Vi tilbyder gratis ombytning af tøj og udstyr, f.eks. hvis du ønsker en anden størrelse eller farve.
Læs mere om hvordan du ombytter en vare ved at klikke her.

Sender du en mail, hører du som altid fra os inden for én hverdag. Er du i tvivl om noget, så er du velkommen til at kontakte os telefonisk på; 60 21 29 37 inden for vores åbningstider. Ønsker du at ombytte en vare, du har købt på Musclehouse.dk skal det ske gennem forsendelse til vores lager. Man kan ikke ombytte en vare købt på webshoppen i vores fysiske butikker. Vi forventer at du sender din ombytning senest 14 dage efter du har meldt, at du ønsker at ombytte en vare. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Læs mere om hvilken stand varen skal returneres længere nede under punktet: Varens stand ved returnering og ombytning

Reklamation
Som følge af Købeloven har du 2 års reklamationsret, når du handler hos Musclehouse.dk. Reklamationsretten giver dig ret til at klage, såfremt der skulle være fejl eller mangler ved den vare, du har købt. Hvis du ønsker at gøre brug af reklamationsretten, er der dog en række kriterier, som skal være opfyldt.
• Reklamationsretten er gældende fra du har købt varen og 2 år frem. Du kan altså ikke gøre brug af reklamationsretten, hvis det er mere end 2 år siden, at du købte varen.
• Fejlen på varen skal være til stede på købstidspunktet. Dette betyder, at du ikke kan påberåbe fejl eller mangler som skyldes slitage eller uhensigtsmæssig brug af produktet
• Hvis du ønsker at reklamere for en fejl/mangel på et produkt, skal dette gøres inden for rimelig tid efter du har opdaget den pågældende mangel. Rimelig tid er inden for 2 måneder efter at du opdagede fejlen på varen jf. købelovens §81.
• Reklamerer du for en vare, inden for 0-6 måneder efter købstidspunktet, er det os som forhandler, der har bevisbyrden på om der er tale om en produktionsfejl.
• Reklamerer du i perioden efter de 6 måneder og frem til 24 måneder efter købstidspunktet er det derimod forbrugeren, der har bevisbyrden i forhold til at afklare, hvorvidt fejlen var til stede ved produktet på købstidspunktet eller skyldes slitage (slitage kan være forkert vaske jf. anvisninger, tydelige brugsspor eller forkert anvendelse jf. brugsvejldning).

Opdager du en fejl eller mangel på et eller flere af de produkter, du har købt hos os, bedes du kontakte os hurtigst muligt på info@musclehouse.dk, hvor du skriver dit ordrenummer, navn, en beskrivelse af fejlen, og vedhæfter billeder der tydeliggør fejlen på varen. Dernæst vil vores kundeservice vende retur med en løsning. Viser det sig, at din vare lider af en væsentlig fejl eller mangel finder vi en passende løsning i fællesskab. Som oftest skal produktet tilbage til vores lager, så vi kan håndtere reklamationen.

I forbindelse med fejl/mangler betaler Muscle House for fragtomkostninger forbundet med returforsendelse og eventuel forsendelse af nyt produkt. Vær dog opmærksom på ikke at forveksle reklamationsret med garanti, da vi ikke udbyder garanti på nogle af vores produkter.

Fortrydelsesret/returnering
Vi kan grundet fødevaresikkerhed, ikke ombytte eller tage fødevare/kosttilskud retur. Der er 99 dages fortrydelsesret på alle vores produkter foruden fødevarer (herunder kosttilskud), regnet fra den dag de modtages. Såfremt du vælger at fortryde et køb, skal varens sendes retur i samme stand og mængde som du modtog den. Læs mere om hvilken stand varen skal returneres under Varens stand ved returnering og ombytning.

Varereturneringer foregår til følgende adresse: 

CASUAL DAY ApS 
Hårup Bygade 19B
8600 Silkeborg

Det er dit helt eget valg, hvilken forsendelsesmetode, der bruges til at returnere et fortrudt køb. Du kan dog gøre brug af vores returlabel, der opfylder alle krav til forsendelse, læs mere om det her. Vær dog opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer er vedlagt i pakken du sender retur til os. Det kan eksempelvis være en kopi af ordrebekræftelse, vores returseddel, eller note med navn og ordrenummer eller en kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Fra den dag du modtager din ordre, har du 99 dage til at melde, at du ønsker at fortryde dit køb. Fra den dag du melder, at du ønsker at fortryde dit køb, har du yderligere 14 dage til at returnere din ordre til vores lager.
Senest 14 dage efter den dato, hvor du har meddelt, at købet er fortrudt, vil du få pengene retur. I tilfælde af en konkret formodning om en værdiforringelse ved returvaren, har vi mulighed for at afvente modtagelsen, før købesummen refunderes. Omkostninger til returnering skal du som kunde selv afholde.
Læs mere om hvordan du gør brug af fortrydelsesretten længere nede på siden. Vælger du at fortryde et køb ved at nægte modtagelse af din pakke, vil du selv holde udgifter forbundet med returnering af pakken.

Når vi har modtaget din returpakke, vil vores kundeservice behandle den inden for 1-3 hverdage. Såfremt at din returordre opfylder betingelserne for retur, så sørger vi for at refundere pengene for dit køb. Pengene vil altid blive tilbageført på det samme betalingskort, som varerne er købt med.

Når du modtager pakken, medfølger der en returlabel og returseddel, du kan bruge til at returnere en eller flere varer (dette gælder ikke fødevarer). Hvis du bruger den medfølgende returlabel, pålægges der et gebyr på 50 kroner for forsendelsen. Omkostningerne på 50 kroner ved brug af denne returlabel vil blive fratrukket ved tilbagebetaling.

Når du ikke at hente din pakke i pakkeshoppen inden for fragtfirmaets tidsramme, vil pakken blive sendt retur til vores lager. Du vil blive kontaktet af vores kundeservice, når pakken returneres til vores lager, så vi kan aftale at sende pakken til dig igen. Hvis ikke du henter din pakke i pakkeshoppen betragtes det ikke som en fortrydelse af købet. Fortrydelse af køb kan kun ske ved, at du som kunde giver udtrykkelig besked til os om ønske om fortrydelse. Da det ikke er muligt at returnere/ombytte fødevarer, tilbyder vi ikke en refundering af fødevarer (herunder kosttilskud), hvis pakken returneres til vores lager.

Varens stand ved returnering og ombytning
For at få ombyttet eller refunderet det fulde beløb for en vare, skal den returnerede vare tilbageleveres i samme stand og mængde som den blev modtaget. For at kunne gøre brug af fortrydelsesretten/ombytning af et køb, skal den enkelte vare, der returneres tilbageleveres i original emballage og med alle mærker, varen blev leveret med. Den originale emballage er en relevant del af varens værdi og er derfor afgørende for, om varen kan videresælges som ny. Desuden forventes det, at f.eks. tøj sendes retur uden former for støv eller andet fnuller.

Du må som køber gerne prøve produktet, på samme måde, som hvis det var i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet herover, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og CASUAL DAY ApS har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform. 

Klagemuligheder
Såfremt vi ikke kan blive enige om hvilket krav du har, er der følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr

Prisgaranti
Hos Muscle House bestræber vi os på, at sikre vores kunder de bedste og billigste priser på markedet. Derfor tilbyder vi prisgaranti på alle vores produkter. Husk at vi kun sammenligner med andre webshops i Danmark, hvor der er betalt dansk moms samt afgift, og at prisgarantien omfatter prisen eksklusiv fragt. Har du fundet dit produkt billigere i en fysisk forretning hvor de ikke sender til døren/pakkeshop, henviser vi til at matche den ved afhentning i én af vores tre fysiske butikker. Ønsker du at benytte dig af vores prisgaranti, så ræk ud til os på mail (info@musclehouse.dk), eller ring på 60 21 29 37. Vi gør vores bedste for at matche prisen og vælger du at sende en mail, hører du fra os inden for én hverdag.

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.