Handelsbetingelser

Betaling
CASUAL DAY ApS modtager betaling med Dankort/VISA­Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, American Xpress og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. CASUAL DAY ApS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. 

Levering
Ordrer indgået før kl. 13:00 på en hverdag, bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 13:00 bliver først afsendt dagen efter.

Ombytning:
Vi kan grundet fødevaresikkerhed, ikke ombytte eller tage fødevare/kosttilskud retur.

CASUAL DAY ApS sørger for levering med GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag­-til-­dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLS leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. CASUAL DAY ApS kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender CASUAL DAY ApS naturligvis en ny leverance uden beregning. 

Reklamationsret
CASUAL DAY ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations­ og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles CASUAL DAY ApS indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder CASUAL DAY ApS returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: 

  • CASUAL DAY ApS 
  • Godsbanegade 7 St, th 
  • 8700 Horsens 

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. 

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og CASUAL DAY ApS har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform. 

Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret på alle vores produkter undtagen fødevarer (herunder kosttilskud), regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Du har 14 dage, til at returnere pakken, fra den dato du har meldt at du har fortrudt købet. senest 14 dage efter den dato, hvor du har meddelt, at købet er fortrudt vil du få pengene retur. 

I tilfælde af en konkret formodning om en værdiforringelse ved returvaren, har vi mulighed for at afvente modtagelsen, før købesummen refunderes. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.